Mediekommentator Søren Schultz Jørgensen skrev for nylig i Politiken, at der blandt danske mediechefer er nogle, som “agerer så offensivt politisk, at man må undre sig over, at de ikke selv stiller op til valget”.
Holdninger og journalistik har altid været skarpt adskilt, men er der ved at ske et skred i takt med, at mediechefers holdninger nu ikke længere kun kommer til udtryk i avisens leder, men også i høj grad på de sociale medier?
Schultz Jørgensen er bekymret for, at såkaldte holdningsmedier truer den uafhængige presses legitimitet. Men er der reelt grund til den bekymring? Og hvilke konsekvenser har det for journalistikken, når chefredaktører i et væk lufter deres uforbeholdne meninger på sociale medier?
Det diskuterer panelet, som består af Søren Schultz Jørgensen, chefredaktør på Berlingske Tom Jensen og chefredaktør på Jyllands-Posten Marchen Neel Gjertsen.
Moderator: Journalist Kurt Strand
Arrangementet foregår: 6. oktober kl. 17.00 i Klub i Linnésgade 25 i København