Hvordan ser den publicistiske og journalistiske fremtid ud for Danmarks største tabloidmedier, og hvordan kommer nye medier, som fx. Frihedsbrevets, indtog på tabloidscenen til at påvirke journalistikken? De tabloide medier fylder som aldrig før i danskernes mediebrug. I 2022 fik eb.dk og bt.dk hver især over 6.5 mia. sidevisninger. Det er mere end nogensinde – alligevel er det ikke bare ligetil at skabe en positiv bundlinje.

BT har for nylig helt droppet at udkomme på print. Alle sejl sættes nu ind på at forblive vigtige og væsentlige – digitalt og gratis – men med fokus på at få flere til at logge ind og på den måde skrabe flere annoncekroner ind. Ekstra Bladet fastholder stadig både printavisen og at kræve betaling for noget af indholdet på eb.dk . Det nye tabloide barn i klassen, Frihedsbrevet, udfordrer de gamle tabloider på den magtkritiske, vedholdende, gravende journalistik.

Publicistklubben samler de tre mediers chefredaktører, Knud Brix, Pernille Holbøll og Mads Brügger, til en debat om fremtiden for tabloiderne. Hvad vil de egentlig med deres indhold, og hvem vil de være vigtige for? Og er deres forretningsmodeller overhovedet bæredygtige? Og holder det, at der (stadig) i 2023 kun er mænd i den øverste ledelse hos to af de tre tabloider?

Debatten med de tre chefredaktører foregår den 21. marts i Klub, Linnésgade 25 kl. 17.00

Moderator: Tina Riising, journalist på Dagbladet Børsen

Medlemmer og studerende gratis adgang
Ikke medlemmer: 200 kr. 

Exit mobile version